Zoek in het uitgebreide archief van 21 januari 2005 tot nu

Inhoud

Grafisch Nieuws van 25/01/2018
 
NIEUWS UIT DE SECTOR
Goedgeluimd van start

Genoeg even, over de krimpende markt, dalende tewerkstelling of tanende concurrentiekracht. Er gebeurt ook zoveel moois in onze branche – als je er maar oog voor hebt. Daarom stellen we, als aftrap voor 2018, hier eens scherp op goed nieuws uit onze sector dat anders wellicht aan de aandacht zou zijn ontsnapt.

VOORUITBLIK 2018: TUSSEN ONZIN EN WENSDENKEN
Grafisch Fakenews

De grafische branche had er weinig last van, maar vele anderen hebben een jaar vol nepnieuws achter de rug. Grafisch Nieuws informeert altijd accuraat; toch kijken we vooruit op de ontwikkelingen en gebeurtenissen in 2018 met authentiek fake-news. En we doen meteen een slag naar het waarheidsgehalte.

PARTNER CONTENT
2017 was jaar van bevestiging voor HYBRID SoftwareHP bevestigt haar leidersrol in de grafische marktOnline drukwerk bestellen wordt mainstreamIgepa investeert verder in diversificatieKonica Minolta sluit 2017 af met vertrouwen en mooie groeicijfersPragmeta blaast 10 kaarsjes uit!
TEST UW KENNIS VAN ZAKEN
Grafisch Nieuwsquiz

Als ondernemer kijkt u natuurlijk vooral uit naar wat er allemaal in 2018 staat te gebeuren. Maar wat is u eigenlijk bijgebleven van het branchenieuws uit 2017? Vul de ontbrekende woorden aan in de koppen uit onze voorbije GN Express nieuwsbrieven en test uw parate kennis van zaken.

KIES UW NICHES
Kans op succes

Nieuwe wegen inslaan, of verder op vertrouwd terrein? Kansen creëren, of je positie consolideren? Grafische ondernemers zijn altijd op zoek naar groei en toekomstmogelijkheden. Grafisch Nieuws doet u daarom graag aan paar suggesties: sta open voor opportuniteiten en zeg nooit bij voorbaat ‘nee’ tegen nichemarkten.

TIJD VOOR EIGEN INITIATIEF
Het beursvrije jaar 2018

Wie dit jaar een grote vakbeurs voor de grafische branche wil bezoeken, moet ver reizen. In de directe omgeving wordt er niets belangwekkends georganiseerd. Dat lijkt jammer, maar er zitten voordelen aan. U krijgt tijd om even op adem te komen en zonder afleiding na te denken over de koers van het bedrijf.

OVER HET MUURTJE KIJKEN OP ANDERE BEURZEN
Uit je comfortzone treden om te groeien

Heel wat professionele grafici bezoeken de Fespa om naar nieuwe diversificatiedomeinen uit te kijken. Dat blijkt uit de enquête Print Census 2015 van de beurs in kwestie. U krijgt hier een overzichtje van wat niet-grafische vakbeurzen u kunnen bieden.

SELECTIE UIT DE DIGITALE NIEUWSBRIEF VAN GRAFISCH NIEUWS
Jaaroverzicht GN Express
#SPROUTTOBEBRUSSELS, SPRUITJES OM HET BLAZOEN VAN BRUSSEL OP TE POETSEN
Print in het hart van de burgerbeweging

305.000 badges, 56.000 stickers, 10.000 briefkaarten, 3.500 pins, 1.500 T-shirts en 1.000 bedrukte katoenen draagtassen. Maar ook zeilen, beach-flags, kartonnen displays, raamfolies … In zowat anderhalf jaar heeft de VZW Sprout to be Brussels al die spullen geproduceerd en daarmee een echte burgerbeweging in het leven geroepen - burgers die actief zijn op de sociale media en die er trots op zijn Brusselaar te zijn.

GROEIEN OP NIEUWE MARKTEN
Diversificatiemogelijkheden voor handelsdrukkers

Als de conjunctuur niet meezit, kan dat voor een handelsdrukkerij aanleiding zijn om haar actieterrein uit te breiden en om nieuwe markten te verkennen. Dat kan een sleutel tot succes zijn. Maar hoe pak je die omschakeling aan? Hier vindt u alvast enkele diversificatiemogelijkheden om nieuwe groeikansen aan te boren.

Grafisch Nieuwsquiz