Zoek in het uitgebreide archief van 21 januari 2005 tot nu

Inhoud

Grafisch Nieuws van 19/04/2018
 
MARKT IN MINEUR ZOEKT PERSPECTIEF
De toekomst van het tijdschrift

De Europese tijdschriftenmarkt heeft het niet makkelijk - zeker als je een drukker bent. Oplages dalen, magazines worden dunner of titels verdwijnen richting online. Voor uitgevers van de bladen is er echter wel degelijk kansrijk toekomstperspectief: “Het product is niet het magazine, maar de content.”

GROEIEN MET GROOTFORMAAT
Fespa Berlijn

U moet overwegen om in mei een bezoek aan Berlijn te brengen. De stad is een citytrip waard, maar ook Fespa wordt er van 15 tot en met 18 mei georganiseerd. Een dubbele aanrader dus!

ONLINE PRINT NOG LANG NIET UITGESPEELD!
Benelux Online Print Event – 31 mei

De digitalisering werd lange tijd gezien als een bedreiging voor onze industrie. Het glas zal voor sommigen wel altijd half leeg zijn, terwijl door anderen veeleer wordt gekeken naar het half vol glas. Of we nu voor of tegen zijn, feit is dat de (bedrijfs)wereld razendsnel zal blijven veranderen.

Ontdek het grootste Online Print Event van de Benelux
ARGOS INSPIRATION DAYS
Schijnwerpers op de digitale afwerking

De drie dagen die de eerste editie van de Argos Inspiration Days duurde (6-8 maart), brachten niet de grote massa’s op de been. Toch was het evenement een goede gelegenheid om kennis te maken met het aanbod van Belgische en Europese specialisten op het vlak van de digitale afwerking – voornamelijk vellensystemen voor kleine en middelgrote oplagen. Een overzicht vanuit het museum Autoworld in Brussel.

Nieuw distributieakkoord tussen Argos Solutions en Renz GmbH
DE TROEFKAART VAN DE TOEGEVOEGDE WAARDE
Technieken om gedrukte communicatie te verfijnen

Papier verkopen is vandaag niet alleen maar een kwestie van hoeveelheid, maar ook van kwaliteit. De afwerking wordt dan een toegangsdeur tot de zoektocht om het drukwerk extra toegevoegde waarde te bezorgen. Daarom is het goed om weten wat de nieuwste ontwikkelingen op het vlak van de grafische afwerking zijn, en waarin de drukkerijen investeren.

Lancering van nieuwe bindproductenAfwerking: de recentste installaties
ST-LUC LABELS & PACKAGING TOONT NIEUWE PERS EN LAMINEREN OP WATERBASIS
Moderne digitale drukproductie van flexibele verpakkingen

St-Luc toonde aan klanten en relaties op een driedaags openhuis in de vestiging in Nazareth, haar mogelijkheden op het vlak van productie van flexibele verpakkingen. Het bedrijf nam hiervoor ondermeer een tweede HP Indigo 20000 pers in gebruik.

DENIS GEERS IS DE NIEUWE VOORZITTER VAN FEBELGRA
‘Wij zijn de koolmijnen niet’

Denis Geers, de topman van de familiale drukkerijgroep Graphius, is de nieuwe voorzitter van de sectorfederatie Febelgra. De Oost-Vlaming wil het negatieve imago van de sector keren en de krachten bundelen met andere werkgeversorganisaties.

Bio
DRUKKEN EN VEREDELEN MET KONICA MINOLTA
Klaar voor de tweede golf

“De eerste golf in de beweging van conventioneel naar digitaal drukken is voorbij”, meent Charles Lissenburg. Hij staat aan het roer bij de halverwege vorig jaar opgerichte Professional Print Division van Konica Minolta in Europa. “We moeten nu zorgen voor de tweede golf, zodat nog meer drukwerk op digitale persen gemaakt kan worden.”

SPICY TALKS IN AMSTERDAM
Chili publish lanceert de Universal Graphics Engine

Het Belgisch grafisch softwarebedrijf Chili publish lanceerde op 7 maart, zijn Universal Graphics Engine op een internationaal evenement voor klanten en stakeholders in Amsterdam.

1001 SOORTEN DRUKWERK VOOR CULTUURPROMOTIE
Print in dienst van cultuur

Brochures, catalogi, gidsen, folders, affiches, kaarten … cultuurhuizen blijven verlekkerd op papier als drager van hun boodschap. In culturele kringen maakt de gedrukte communicatie deel uit van de kunst en de creativiteit.