De vijf sectoren van bpost
24 mei 2018
bpost focust, zo zegt Pascal De Greef, managing director business clients mail, op vijf sectoren als het gaat om direct mail:
retail
De grootste sector die elke week of twee weken werkt op traffic naar de winkels.
fast moving consumer goods
De grote merken ondervinden bij hun tv-reclame de invloed van uitgesteld kijken en Netflix. bpost speelt daarop in onder andere met relevante targetting en sampling. Pascal de Greef:“Traditioneel gebeurt laten proeven in supermarkten of aan kruispunten. Wij doen dat in home. Onze claim is ‘In Home Advertising gets brand into the heart of the home’. We brengen een merk zelfs tot op de keukentafel.”
fashion
Belgen gaan volgens De Greef nog altijd graag naar winkels, zowel in de stadscentra als op de steenwegen (spelers als JBC, E5-Mode), ondanks het feit dat e-commerce groeit. Hij stipt aan dat ook e-commerce-bedrijven als Zalan-do In Home Advertising in hun mediamix hebben opgenomen en zelfs fysieke winkels openen.
automotive
Pascal De Greef: “De wagen blijft het geprefereerd vervoersmiddel van de Belgen. De adverteerder bespeelt graag relevantie, emotie en activatie om klanten voor zijn merk te winnen. En laat dat nu net de sterktes van In Home Advertising zijn.”
home
De Greef: “Het consumentenvertrouwen is hoog. De mensen gaan investeren: ze hebben werk, dus een inkomen en dan is er ook de lage interest. Ook bij adverteerders is daar opnieuw veel vertrouwen.”