Lunch Garden: marketing automation
24 mei 2018
Lunch Garden zet sinds 2014 volop in op geautomatiseerde marketing en gebruikt daarvoor Actito for Retail, “….een erg efficiënt marketinginstrument dat ons toelaat onze klanten te kennen, te volgen en te weten waar ze van houden. Doordat we weten wat hen tevreden stelt, kunnen we een continue dialoog met onze klanten opbouwen en onderhouden.” Geautomatiseerde marketing heeft volgens Lunch Garden meerdere voordelen: “Het laat ons toe te weten wie onze klanten zijn, wat ze van ons verwachten en hoe we hen kunnen (blijven) tevredenstellen. Dankzij geautomatiseerde marketing kunnen we ook de impact van onze activiteiten meten en dus de ‘return on invest-ment’ kennen. Dat laat ons meteen toe onze acties voortdurend te monitoren en bij te stellen waar nodig.”
Lunch Garden zet marketing automation vooral online in en stuurt op regelmatige basis automatische e-mailings naar hun klanten. “Het moment waarop we dat doen, hangt af van hun individuele consumentcyclus. In Actito hebben we een vijftiental vooraf uitgeschreven scenario’s geactiveerd, die vervat worden in die mailings. We passen de ‘look & feel’ van onze emails aan aan onze specifieke klantencategorieën.”
Ook bij klassieke marketing helpt marketing automation. “We kunnen de stijl en de boodschappen van onze affichecampagne op bushokjes laten afhangen van het type ‘Lunch Garden’-publiek in de omgeving van dat specifieke bushokje. Op basis van de database kunnen we ook te weten komen welke postcodes het meest relevant zijn voor een huis-aan-huis campagne.”