Visix en Krekels gaan alliantie aan

30 november 2017

  • Startschot Sign2Com

  • Promic met zeer grote (backlit) Pop-Up wand

  • Mimaki introduceert vlakbedsnijplotter

  • Neshen: nieuwe goud- en zilverfolie

  • Kornit Digital toont neoninkten en web2print

  • Stand Sawgrass op Fespa Amsterdam 2016

  • Fespa Global Print Expo

Visix uit Roeselare en Krekels uit Lokeren gaan een strategische alliantie aan door participaties in elkaars bedrijven te nemen. Beide firma’s fabriceren promotiemateriaal maar hun gamma is complementair. Visix is voornamelijk actief in het indoorsegment met bijvoorbeeld textielframes voor beurzen en etalages. Krekels is sterk in producten om je merk te laten opvallen op allerlei evenementen, zoals met bedrukte tenten en beachvlaggen. De krachtenbundeling en schaalvergroting moet de efficiëntie en de groei dienen. Beide bedrijven blijven onder de eigen merknaam en vanop de eigen locatie werken.

Startschot Sign2Com

Sign2Com, inmiddels toe aan de 13e editie, zal plaatsvinden op zondag 16, maandag, 17 en dinsdag 18 september in Hal 4 van Kortrijk Expo. De organisatoren van deze professionele ‘Get Together’ voor spelers uit de reclame-, signage-, media- en communicatiewereld zijn van start gegaan met de promotie van het evenement. Op de geslaagde editie van 2016 kwamen er 3.561 bezoekers over de beursvloer.

Promic met zeer grote (backlit) Pop-Up wand

Promic Display Systems introduceert de Pop-Up Impress: een SEG pop-up systeem met afmetingen tot 3,75 m hoog en 6 m breed.

Naast de maatvoering heeft de Pop-Up Impress nog een aantal andere voordelen, zegt Promic: “Zo zijn de aluminium bars makkelijker in het systeem te klemmen, en zijn ook de plug-and-play lichtgordijnen heel eenvoudig in het frame te plaatsen.”

Naast de ‘Straight’ variant zijn er in dezelfde lijn ook een ‘Curved’ wand en een Counter in ontwikkeling. Beiden met optie voor backlit. De Pop-Up Impress Straight is nu al exclusief bij Promic verkrijgbaar.

Mimaki introduceert vlabedsnijplotter

Het gaat om de CF22-1225 vlakbedsnijplotter met een formaat tot 1220 x 2440 mm. Als mogelijke end-to-end oplossing schuift Mimaki de combinatie met de JFX200-2513 UV vlakbedprinter en de ArtiosCAD design-software naar voor. Met de oplossing kan gestreken karton worden gesneden en gerild of schuim-materiaal voor verpakkingen worden gesneden. Mimaki vermeldt verder nog als toepassingen: productie van seizoensgebonden POP-displays, van gepersonaliseerde verpakkingen en prototypes.

Mimaki lanceert ook de LA serie van grootformaat laminatoren met hulpverwarming en met bijhorende lamineerfilm. De doorvoersnelheid bedraagt tot 7,5 strekkende meter per minuut. Het Mimaki Vision Laminate (glanzend) werd speciaal ontwikkeld voor gebruik in combinatie met UV-drogende inkten. De laminatoren van de LA serie zullen tegen eind 2017 beschikbaar zijn in de breedtes 158 en 170 cm.

Neshen: nieuwe goud- en zilverfolie

Neschen voegt twee nieuwe kleuren aan zijn solvoprint easy dot-films toe: goud en zilver. De kleuren worden gelanceerd met het vooruitzicht van kerstmis maar zijn heel het jaar verkrijgbaar. De zelfklevende folie is beschikbaar in het formaat 137,2 cm x 30 m.

swissQprint voegt Oryx LED toe

Na Impala en Nyala LED is het nu de beurt aan de Oryx om te worden uitgerust met LED-droging. Oryx LED heeft een max. output van 65 m2/u en een 2,5 x 2 m printbed. Impala LED haalt 180 m2/u. Nyala LED heeft een printbed van 3,2 x 2 m en produceert tot 206 m2/u.

Kornit Digital toont neoninkten en web2print

Kornit Digital, fabrikant van directe textielprinters (DTG), toonde op SGIA in New Orleans zijn Allegro-printer met de neon-inkten roze en geel. De Kornit Allegro is een 7 m lange geïntegreerde productielijn met een breedte van 1,8 m voor directe textieldruk op vele soorten textiel, dit zonder voor- of nabehandeling. Kornit werkt nu ook samen met Custom Gateway. De uitkomst van dit partnerschap is een end-to-end web-to-print en fulfillment-oplossing.

Ricoh heeft een UV vlakbedprinter

Ricoh heeft de Ricoh Pro T7210 UV vlakbedprinter aangekondigd. Het is de eerste van de Japanse fabrikant. De printer heeft een max. printformaat van 2,1 x 3,2 m, kan printen op materiaal tot 110 mm dik en is uitgerust met 12 Ricoh MH54 printkoppen. Snelheid: 50 m2 in standaardmodus, 100 m2 in hoge snelheid modus. Beschikbaar begin 2018.

Swook.de kiest voor oplossing Sawgrass

Swook.de, een online product personalisatie winkel, koos voor de Sawgrass SubliJet-HD sublimatie-inken voor de productie van ondermeer gepersonaliseerde smartphone-behuizingen. Het investeerde ook in een tweede VJ 628 (een Mutoh-printer) die samen met de inkt, software, ondersteuning en training, deel uitmaakt van het Sawgrass dye sublimatie-pakket voor gepersonaliseerde producten. Swook.de werd 6 jaar geleden opgericht om gepersonaliseerde smartphone-behuizingen op de markt te brengen. Het bedrijf telt intussen 8 medewerkers.

137 cm brede instap HP Latex

De fabrikant mikt met de HP Latex 115-serie op de kleine sign en copy shops en nieuwkomers die willen starten in de sector. De printer kan ook deel uitmaken van de print&cut oplossing van HP. De HP 115 printers en HP 115 print&cut oplossingen zouden sinds vorige maand verkrijgbaar zijn op de Europese markt. Meer informatie via de HP website.

HP kondigt nieuwe reeks PageWide XL printers aan

HP kondigt de nieuwe serie HP PageWide XL 5100 serie aan waarmee 20 A1-vellen per minuut kunnen worden geprint.

De printers met paginabrede printkoppen zijn bedoeld voor het printen van technische documenten in zwart-wit en kleur voor architecten en ingenieurs maar worden ook gebruikt voor het printen van geografische kaarten en reclameposters (POS).

De nieuwe serie is commercieel beschikbaar vanaf 2018. De HP PageWide XL 5100 werkt met watergebaseerde pigmentinkten en is in staat 2-punt tekst scherp te printen. Het toestel beschikt over een print/scan/copy functie voor zwart-wit en kleur. De eerste A1-print komt na 28 seconden uit het toestel.

Andere printers uit het PageWige XL portfolio, zijn de XL 4000, XL 4500 en het topmodel XL 8000 (30 A1-prints per minuut.

Fespa Global Print Expo

Fespa heeft zijn bezoekerscampagne voor de Fespa 2018 Global Print Expo op gang geschoten. De expo loopt over vier dagen, van 15 tot 18 mei 2018.

Het thema luidt “Where Print Takes Off”. De beurs wordt georganiseerd in 10 hallen van Messe Berlin. De Fespa is een globaal evenement gewijd aan digitaal grootformaat, zeefdruk en textiel-printen. Op Fespa 2018 zal ook een volledige hal gewijd zijn aan substraten. Fespa verwacht dat de editie 2018 de grootste textielzone uit haar geschiedenis zal herbergen. Bezoekers hebben ook toegang tot de European Sign Expo, een speciaal evenement voor niet gedrukte signage. De voorbije Fespa Global Print Expo in Hamburg in 2017 trok bezoekers aan uit meer dan 130 landen.