Zoek in het uitgebreide archief van 21 januari 2005 tot nu

Inhoud

Grafisch Nieuws van 13/09/2018
 
PROKOM: GLOBALE CONFERENTIE VOOR KONICA MINOLTA-GEBRUIKERS
Leren, delen en groeien

Prokom is de naam van de vereniging van Konica Minolta-gebruikers. Die kwamen in Boedapest in Hongarije samen voor hun tweede seminarie en netwerkevenement in evenveel jaar. De nadruk ligt bij Prokom op leren, delen, groeien en netwerken. De KM-gebruiker staat daarbij centraal.

CONCURRENTEN IN DE E-BUSINESS IN HET OOG HOUDEN
Wat doen de concurrenten in de online grafische sector?

Concurrentie hoeft niet alleen maar vervelend te zijn. Ze kan soms ook een inspiratiebron zijn voor bedrijven om zich op veranderingen voor te bereiden of om nieuwe kansen te benutten. Ze kan u op ideeën brengen om aanvullende producten te creëren of om nieuwe samenwerkingsvormen uit te proberen. Hieronder vindt u alvast enkele opmerkelijke en buitenlandse diensten op het vlak van de web-to-print die in de blog ‘Beyond Print’ van Bernd Zipper opduiken.

VAN GESUBSIDIEERDE NAAR ZELFBEDRUIPENDE ORGANISATIE
20 jaar VIGC

Het VIGC bestaat 20 jaar. Reden om even terug te blikken op het verleden maar vooral om met het VIGC als kenniscentrum te kijken naar zijn huidige en toekomstige rol in de grafimediabranche.

SOCIALE MEDIA
Zelfpromotie op Instagram door Pixartprinting

Pixartprinting, een leidend bedrijf op het vlak van de online print, is heel actief op de sociale media. Het bedrijf is aanwezig op Facebook, LinkedIn, Youtube, Twitter en sinds december 2015 ook op Instagram. De Europese Instagram-account Pixarteurope telt bijna 3.000 abonnees. Grafisch Nieuws heeft Patrizia Baggio, communicatieverantwoordelijke van Pixartprinting, vier vragen gesteld over het gebruik van Instagram als instrument om een printservice te promoten.

HET SCHANDAAL ROND CAMBRIDGE ANALYTICA VERONTRUST DE ADVERTEERDERS
Houden merken nog altijd zoveel van Facebook?

Verontrust als ze zijn door het frauduleuze gebruik van hun gegevens, stellen gebruikers minder vertrouwen in Facebook dan voorheen. Maar hoe zit het met de adverteerders? Hebben die nog altijd volop vertrouwen in de sterkste speler bij de sociale media? We keken even rond op de Belgische markt om te achterhalen op hoeveel sympathie Facebook nog kan rekenen.

TENTOONSTELLINGEN
Het MIMA predikt de revolte

Het Brusselse museum langs het kanaal vertelt het verhaal van de jaren 1968-1973 aan de hand van een reeks protest affiches waarvoor het museum uit een rijke privécollectie kon putten.

ODE AAN HET PAPIER
Het papier in de ogen van Belgische persoonlijkheden

In juni publiceerde drukkerij Van der Poorten een bedrijfstijdschrift met als onderwerp de passie voor het papier, waarbij tegelijk het drukwerk in de eer mocht delen. We citeren hier graag enkele getuigenissen van Belgische persoonlijkheden die naar aanleiding van de publicatie geïnterviewd werden.

ONLINE PLATFORM MOET ONDERAANNEMING VERGEMAKKELIJKEN
Creafor lanceert webshop

Creafor uit Lokeren heeft een eigen webplatform met een online gerelateerd aanbod van print&sign-producten ontwikkeld. Via de webshop kunnen andere print&sign-firma’s, grafimediabedrijven en creatieve professionelen visueel reclamemateriaal bestellen. Het voordeel van de shop is dat er op een transparante manier snel en eenvoudig maatwerk kan besteld worden.

GDPR
15 tips voor een beter beheer van uw gegevens

De GDPR (General Data Protection Rule) is ingevoerd en dat gaat gepaard met de nodige vragen en angsten bij kleine en heel kleine ondernemingen. Hieronder 15 concrete tips en oplossingen om de zaken met de nodige gemoedsrust aan te pakken.

E-BUSINESS
Is uw website klaar voor de mobiele navigatie?

Het massale gebruik van smartphones en de efficiëntie van het 3G/4G-internet werken de online verkoop in de hand. Dat impliceert dat almaar hogere eisen aan de gebruikerservaring op het internet gesteld zullen worden. Na de ‘responsive web design’ worden de ‘progressieve wb apps’ de norm voor een goed werkende e-commerce of zelfs m-commerce.

Meet het succes van uw webshop